tisdag 14 maj 2013

Min gästbloggare fick sin ersättning av Ersättningsnämnden

Idag är en glädjens dag, för i dag fick min gästbloggare Mitt liv på barnhem ett positivt besked från Ersättningsnämnden. Han får sin ersättning och får på så sätt sin upprättelse. Hans spontana reaktion på beskedet var att "jag har blivit trodd och är beviljad ersättning" och "nu känns ursäkten riktig".

Det har inneburit många spännande år, månader och veckor och många dagar, kvällar och nätter med ångest och funderingar kring det som har hänt. Som till sist efter alla vedermödor resulterar i att Ersättningsnämnden tar beslutet om att min gästbloggare får sin upprättelse och sin ersättning. I min värld fanns det ingen tvekan om att han skulle få det. Men i hans värd så fanns det ingenting som sa att han ens skulle våga tänka tanken att det skulle gå igenom. För varför skulle de tro på honom nu, när han inte blivit trodd tidigare? Varför skulle de se honom nu, när de inte sett honom tidigare?

Men idag blev min gästbloggare sedd, idag blev min gästbloggare trodd, så idag är det en glädjens dag, en dag som han firar med sin familj. Nu är resan över för denna gång, nu kan min gästbloggares båt lägga till i familjens trygga hamn och idag kan han njuta av att han har fått den upprättelse han är väl värd.

Lev och må
denna glädjens dag
min tankar är hos min gästbloggare
och jag gläds av hela mitt hjärta 
med honom och hans familj.
Britt-Inger 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar